Novi zakon o stanovanju - profesionalni upravnik radno vreme
Predstavićemo jedan važan deo nacrta zakona o izmenama i dopunama zakona o stanovanju i održavanju zgrada.
Član 18. U članu 42. stavu 1: u tački 2) briše se zapeta i reči “odnosno izborom profesionalnog upravnika” zamenjuju se rečima: “izborom organizatora profesionalnog upravljanja”
Na tržištu se sve više pojavljuju strane kompanije koje se bave organizacijom profesionalnog upravljanja stambenim zajednicama. Zapošljavaju profesionalne upravnike bez ikakvih obaveza prema stambenim zajednicama. Sve poslove, sve obaveze i sve krivične i materijalne odgovornosti prepuštaju profesionalnim upravnicima. U samom nazivu svake od tih firmi stoji „organizator profesionalnog upravljanja“ pa je i red da svaka od firmi dobije i zakonsku obavezu da se uključi u posao. Po važećem zakonu o stanovanju i održavanju zgrada profesionalni upravnik je dužan da se javlja na telefon 24h dnevno 7 dana u nedelji i da prima zahteve stanara. Profesionalni upravnik je fizičko lice zaposleno u firmi koja se bavi organizacijom profesionalnog upravljanja. Profesionalni upravnik potpisuje sa takvom firmom ugovor o radu gde je jasno naglašeno da je u radnoj obavezi 40 časova nedeljno a ne 168 časova nedeljno kao što je to slučaj u ovom trenutku. Na to radno vreme od 168 časova nedeljno su se od prvog dana stupanja na snagu zakona o stanovanju prilagodili i stanari. Prepoznali smo ovaj problem još 2017 godine i prosto se prilagodili ne samo zakonu nego i zdravoj logici. Kod nas je sve drugačije od samog početka, firma je dužna da obezbedi Call Centar za hitne intervencije 24h dnevno. Mi kao firma tako radimo bez obzira na kontradiktorni sadašnji zakon o stanovanju. Prosto se zakon o stanovanju kosi sa zakonom o radu, profesionalni upravnik je živo biće sa svim svojim potrebama i ne može biti na raspolaganju stanarima 24h dnevno kao što je to „Pink“ predstavio na dnevniku 2017 godine. U početku smo imali problema sa stanarima koji traže svog upravnika u kasnim večernjim satima i ne žele komunikaciju sa dežurnim kolegom u Call Centru ali smo i to uspešno prevazišli. Naučili smo da ljudi više veruju mašini nego živom čoveku, snimili smo poruku na Call Centru sa radnim vremenom kancelarije od 9-16h i brojem telefona koji se koristi za slučaj hitnih intervencija i odmah prvi dan smo dobili rezultate. Stanari van radnog vremena i ne pominju svog upravnika već dežurnom operateru iznose problem hitne intervencije koji treba organizovati i sve funkcioniše besprekorno.
Čak i sada po važećem zakonu o stanovanju Vi kao stanari stambene zajednice potpisujete ugovor sa „firmom“ ne sa upravnikom.
Član 25- „Organizator profesionalnog upravljanja je dužan da organizuje prijem prijava za hitne intervencije utvrđenih članom 59. ovog zakona van radnog vremena i u slučaju odsustva profesionalnog upravnika.“
„Organizator profesionalnog upravljanja odgovoran je za povredu dobrih poslovnih običaja i poslovnog morala tokom obavljanja poslova profesionalnog upravljanja.“
Eto dragi poslovni ljudi, vlasnici firmi koji se bavite organizacijom profesionalnog upravljanja, preuzmite odgovornost, poboljšajte kvalitet usluge i neka ovo novo zanimanje bude daleko manje stresno. Stres je samo da pomisliš da u svakom trenutku može zvoniti telefon i tako 7/24 , mnogi od nas godinama....i šta kažete skupo 300 dinara....upravnik ne radi ništa. Zabluda, firme koje zapošljavaju upravnike ne rade svoj posao, čast izuzecima...recimo nama. Samo jedan podatak i to zvaničan 1/3 licenci je otkazana od strane profesionalnih upravnika. Da li mislite da neko ko ništa ne radi a pritom uzima kako stanari kažu „velike“ pare napušta dobrovoljno takvo zanimanje. Nemam nameru da branim kolege upravnike, naravno da smo svi različiti, meni je ovo zanimanje samo posao i ništa više. Ako se na taj način doživljava, isključivo kao posao, može postojati samo podela na profesionalce upravnike i one koji se samo tako zovu.
Menjajte upravnike, birajte, pažljivo birajte doći će onaj pravi...
062770236